اصول طراحی رابط گرافیکی نرم افزار – قسمت 2

چندی پیش به مفاهیم طراحی گرافیکی رابط کاربری نرم افزار به صورت خلاصه و مفید پرداختیم، در این نوشتار قصد دارم به مسائل تخصصی تر اشاره کنم.

یک طراح نرم افزار باید یک جامعه شناس، یک روانشناس و کسی باشد که بتواند به رموز و اسرار زیبایی شناسی هنر و اجسام پی ببرد و بتواند آنها را کشف کند، باید توانایی این را داشته باشد که تمام جوانب زیبایی شناسی هنر را درک کند و تجیزیه و تحلیل نماید، بابد قدرت الهام گیری از اطراف خود را داشته باشد، برای مثال باید بتواند با شنیدن یک ملودی موسیقی طرحی تلفیقی برای آن در ذهن مجسم نماید. طراح نرم افزار در ابتدا باید به مسائل معنوی و اعتقادی خود و جامعه ای که در آن زندگی میکند و همینطور جامعه ای که قرار است اثر طراحی شده در آن دیده شود آشنایی و تسلط داشته باشد برای مثال یک طراح نرم افزار با ملیتی غیر ایرانی و نا آشنا با فرهنگ ایرانی هیچگاه نخواهد توانست اثری خلق نماید که از زیبایی های طراحی اسلیمی یا نقش و نگار زیبای پارسی بهرمند باشد.

در هنر طراحی نرم افزار آشنایی و تسلط به مفاهیم تخصصی و ابزار های کار هیچگاه در اولویت قرار نمیگیرد بلکه آشنایی با مفاهیم مذکور در اولویت است.

در طراحی رابط گرافیکی نرم افزار طراح باید تمام جوانبی که تا به اینجا ذکر شده و در آینده ممکن است بیان شود را رعایت نماید تا بتواند اثری مطلوب خلق نماید. البته مسائل و مطالبی که مطرح شد تا حدودی در حوزه طراحی وب و بازی های رایانه ای هم صدق میکند و همه اینها بستگی به برداشت و نتیجه گیری مخاطب این مطلب دارد.

اصول طراحی رابط گرافیکی نرم افزار – قسمت 1

موارد مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =